• Foto van schrijverBestuur Vrederust

Invloed Corona op de vereniging

Bijgewerkt op: 28 jun. 2020

Nieuwsupdate vanuit het bestuur

Reeds een aantal maanden houdt het Coronavirus de samenleving in zijn greep. Vanzelfsprekend heeft dat ook invloed op onze vereniging en haar leden. In de eerste plaats hopen we als bestuur dat alle leden en ieders familie gezond is, en gezond blijft.

Door de eerder genomen maatregelen zoals het abrubt beëindigen van de competitie is het gehele verenigingsleven in één klap stil te komen liggen. We hebben met moeite moeten accepteren dat we onze grootste hobby, een lekker potje voetballen, ineens niet meer mochten uitvoeren. Naast het sportieve gemis, valt ook de sociale activiteit weg; hetgeen wat Vrederust o.a. zo sterk maakt en de leden binnen de club met elkaar bindt. Zoals vrijwel elke sportvereniging is Vrederust ook financieel geraakt. De kantine-opbrengsten zijn namelijk volledig stil komen te liggen.

Training, kleedruimtes & kantine

Sinds een aantal weken wordt er gelukkig al weer volop getraind. Daarbij zijn de toen geldende regels in acht genomen, dat wil o.a. zeggen: thuis omkleden en douchen, trainingsoefeningen waarbij 1,5 meter afstand gehouden kan worden (dus geen partijvorm), en maximaal negen spelers op een speelhelft. De kantine en kleedkamers zijn hierbij gesloten geweest. Alle protocollen die namens de KNVB zijn opgezet zijn nauwlettend opgevolgd.

Het kabinet heeft op 24 juni nieuwe versoepelingen afgekondigd die vanaf 1 juli van kracht zullen zijn. Die stellen ons onder meer in staat om weer ‘volle bak’ te kunnen trainen. Buitensporten zijn namelijk vanaf 1 juli weer volledig toegestaan en hoeft er bij contactsporten zoals voetbal geen afstand meer gehouden te worden. Dat is goed nieuws dus!

Daarnaast mag er weer gebruikt worden gemaakt van de kleedruimtes en douches, en mag ook de kantine weer open. Daarbij blijft wel de bekende regel van kracht dat 1,5 meter afstand gehouden moet kunnen worden.

Vanaf 1 juli willen we dan ook weer de leden de mogelijkheid geven om op trainingsdagen van de kleedruimtes gebruik te kunnen maken. Indien er barpersoneel beschikbaar is, zal ook de kantine weer open gaan. We blijven er op alert dat de regels opgevolgd blijven worden en voor iedereen geldt:

• Heb je klachten? Kom niet trainen of naar de kantine (laat je testen);

• Ga direct naar huis wanneer er tijdens de training klachten ontstaan zoals: neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak;

• Houd 1,5 m afstand met personen van 18 jaar of ouder (uitzondering tijdens het sporten);

• Was vaak je handen met water en zeep, juist ook voor en na bezoek vereniging;

• Schud geen handen;

• Voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop

Vooralsnog zijn we van plan, bij genoeg animo, de gehele zomer door te trainen. Heb je nog niet getraind en wil je ook weer graag gaan trainen? Informeer dan eens bij je teamleider, en als je eigen team niet traint kun je altijd bij een ander team meetrainen.

Het nieuwe seizoen

Voor zover nu bekend verwacht de KNVB dat vanaf 1 september de competites gewoon kunnen starten, alhoewel een slag om de arm gehouden wordt mocht de coronatoestand verslechteren. In juli of augustus wordt doorgaans de competitie-indeling bekend gemaakt.

Vanaf 1 juli is het ook weer toegestaan om (oefen)wedstrijden te organiseren en te spelen. Dat is goed nieuws, want de nieuwe selectie staat te popelen om na lange tijd weer eens een wedstrijd te spelen.

Hoewel de coronacrisis het voetbal heeft stilgelegd, hebben de staf en de technische commissie alles behalve stilgezeten. De selectie voor het komend seizoen is versterkt met maar liefst negen nieuwe aanwinsten, en slechts drie spelers zijn vertrokken.

Er is dan ook alle vertrouwen dat het komend seizoen dan ook weer goede resultaten behaald gaan worden en dat de stijgende lijn van afgelopen jaren doorgetrokken kan worden. We hebben er zin in!

Indien er nieuwe belangrijke updates te melden zijn, zal het bestuur deze met de leden delen. Mocht je nog vragen hebben? Dan kun je altijd bij het bestuur of je teamleider terecht.

Bestuur V.V. Vrederust

146 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Eénmalige contributieverlaging

Alle huidige leden ontvangen een korting van €50 op de contributie van volgend seizoen. Dat houdt in dat volgend seizoen voor bestaande leden de contributie eenmalig €85 bedraagt i.p.v. €135 per jaar.

Algemene Ledenvergadering 2020 uitgesteld

N.a.v. de nieuwe coronamaatregelen afgekondigd door het kabinet op 29 september jl. zal de Algemene Ledenvergadering die gepland stond op 15 oktober tot nader order worden uitgesteld. In eerdere beric